Intrebari frecvente

   GPL-ul uzeaza motorul?
    - Nu ! Chiar se reduce uzura motorului ! Acest fapt se întâmpla mai ales la pornirile pe timp rece pentru ca GPL-ul nu spala lubrifierea uleiului de pe peretii cilindrilor. Motoarele moderne pe benzina se preteaza excelent pentru conversia pe gaz.
    - GPL auto este curat, nu contine apa sau alte impuritati, are o ardere completa si nu genereaza depuneri calaminice pe pistoane, bujii sau segmenti;
    - GPL nu se amesteca cu uleiul, nu conduce la degradarea acestuia garantînd utilizarea uleiului în conditii de siguranta pîna la termenul precizat de producator;

    De ce exista îngrijorari fata de acest sistem?
    - Cea mai mare parte a îngrijorarilor asupra sigurantei este PERCEPTIA si lipsa de familiarizare cu acest sistem. Ca si toti ceilalti combustibili, GPL-ul este inflamabil si de aceea trebuie manevrat în siguranta si cu atentie. Din acest motiv, industria a luat masuri stricte si tehnologii avansate pentru asigurarea sigurantei. Chiar si asa GPL-ul este ocazional victima unor articole de ziar alarmante asupra unor accidente izolate – de multe ori indiferent de cauzele producerii lor.

    Poate sa mearga masina si pe gaz si pe benzina?
    - Este optiunea dumneavoastra. Puteti sa circulati pe benzina sau pe gaz. Administrarea ultimelor sisteme de motorizari duale (gaz – benzina), se face astfel încât performantele sa fie la fel de bune indiferent de combustibilul utilizat.

    Sunt afectate performantele masinii?
    - Sunt foarte putine diferente între performantele motorului pe GPL si cel pe benzina. Chiar daca în unele cazuri puterea poate sa scada cu pâna la 10% în cazul unui sistem pe injectie lichida, performantele pot creste cu 5%. Unii soferi spun ca manevrabilitatea creste si pentru cineva care conduce o masina pe motorina sunt evident mai putine noxe.

    Exista dezavantaje în folosirea GPL-ului auto?
    - In practica transformarea unui autovehicul pentru a putea functiona pe gaz implica inconveniente minore. Cea mai importanta dintre ele ar fi reducerea spatiului din portbagaj. O pierdere a puterii de accelerare si o mica crestere în greutate a masinii cu aproximativ 50 de kg.